Yürütme Kararı:)

Yürüyelim arkadaşlar!!!! Nasıl gidiyor covit miskinliği??? Yürüyüşe en büyük bahane el yapımı salgınımızdan geldi. Yeter artık bu rehavete bir son verilmesinin vaktidir vaktiii! Herkes büyüdü hareketsiz hayatlarda. Görsel şölen(!) bir yana, asıl konu SAĞLIK! Obezite her şeyin başı. Tüm sistemi resmen zehirleyen kötü bir hal! Düşman yağ tabakamızda!!!!

Yürümek en değerli sporlardan biri. Çünkü hem tüm kasların çalışıyor hem de gün ışığı alıyorsun. Oksijenli bir yerde yürüyorsan, yağ hücrelerini ekstra güçlü şekilde yakmaya başlıyorsun. Çünkü oksijen, yağ yakımını hızlandırıyor. Bu yüzden açık havada yenilen yemekler daha çok enerji veriyor. Çünkü depolanmıyor. Tabii bi dünya yemediysen! Yani oksijenin de bir haddi var, aşamıyor:)

Kalk ve yürü. İnan başladığında zaten alışacaksın. Sonra hep yürümek isteyeceksin. Ama nerede yürüyeceksin ??? Çalışıyorsun. Peki tamam. Sabah erken kalkmak gibi bir şey duydun mu? Evin şehir içinde mi? Olabilir. Sabah erken her şey rolantide. Buna trafik de dahil. İstersen oturduğun binayı çevrele dur. İstersen aynı binanın merdivenlerini in çık. Sana şimdi işe yürüyerek git derdim ama emin ol saçmalamayacağım.

Sadece hareket etmen için bir yer seç!

Yürüyüş sevmiyor musun? Sev!

Bazı şeyler karakterimizle falan alakalı değil. Yürümek sağlıkla ilgili. Yani bahane ya da tercih çok lüks. Yaşamak isteyen, yürüyecek. Yatalak olmak istemeyen, yürüyecek. Dünyadan erken ayrılmak istemeyen, yürüyecek. Ama işler çığrından çıkmadan önce. Sonrası hepsi HİKAYE………

Sabahın köründe kalkmak için bir zahmet az erken yat. Buna alışacaksın. İlk günler uyumayabilirsin. Yürürken de bitip tükeneceksin burası kesin. Ama zamanla kendini çok zinde hissedeceğine emin olabilirsin. Burada söz konusu olan SAĞLIK. Güzellik&yakışıklılık sağlıklı olduğunda mümkün. İçelim güzelleşelim derler evet ama o başka şey:) Sarhoş oldun mu kafa güzel ve işlem tamam(!) Ama karaciğer de hesaba dahil…

Yürüyüş için her gün kendine lütfen vakit ayır. Kalktığın gibi bir bardak su iç. Fırla dışarı! Gel eve bir duş al. Ve hemen işin yolunu tut. Çok yorucu bir işte çalışıyorsan da yürü. İnan gün içinde çok daha güçlü olacaksın.

Eğer kendi evinin çalışanıysan ve de yürümüyorsan! Ama olmaz ki bu kadar da! Pes! Kalk yürü kalk! Aaaaaa!:)

İlk 1-2 hafta hamlamış olan kasların cinnet geçirecek. Ağrıyacak. Kendini berbat hissedeceksin. Eğer yürümeye devam edersen sorun geçecek ama bu ağrıların üstüne gitmezsen tüm kasların daha uzun süre “ Yandım Allah “ diye isyan edecek.

Herkes bilir iyiyi ve kötüyü. Ama biri anlatınca, o bilgi daha çok işe yarar. Sanki bazı konularda kalk borusu çalsın diye bekleriz. Hata mi? Evet. Ama bekleriz. Bu yazımda amacım size bu kalk borusunu çalmak.

Lütfen hareket edelim!

Hareket edememek kötü şey. Dünyada kim bilir kaç kişi yürümek istediği halde yürüyemiyor. Bu kadar değerli bir gücümüz varken, lütfen bunu kullanalım. Yürümek bağışıklık sistemine katkı sağlıyor tüm saydığım ve atladığım sebeplerden ötürü. En teferruatsız spor. Her yaş için uygun. Daha ne olsun? Bundan iyisi, Şam’da kayısı:)

Ama dikkatli bir şekilde! yürüyelim…

Maskeler ve hatta sperlikler takılmalı. Dezenfektan çantada mutlaka olmalı. İnsanlarla araya – en az – 2 metre mesafe koyulmalı. Bu arada rüzgarlı havalarda ya da konumlarda bu mesafenin 6 metre olması daha çok öneriliyor. Ben genelde 6 ya yakın mesafe ile yürüyüş yapıyorum. Neme lazım!

Haydi bakalım. Artık evrenden de yazım vesilesiyle işaretini aldın. Geriye sadece performansın kalıyor. Yürü! Durman gerektiğinde de kasma yola devam diye..:) Her daim en derin sevgilerimle…

Şununla etiketlendi: